Co trzecia kobieta na świecie przynajmniej raz w życiu była bita, zmuszana do seksu, lub w inny sposób wykorzystywana w swoim życiu. Problem jest potęgowany przez fakt, że dla większości płci pięknej, przemoc wobec nich – to kwestia tabu, nie poruszana z nikim, haniebny fakt życia. Zadaniem społecznych kampanii marketingowych jest – ujawnić istniejący problem, przemocy wobec kobiet i zaszczepić u kobiet narażonych na przemoc, nadzieję, że istnieje rozwiązanie.

W wielu krajach, okaleczanie żeńskich narządów płciowych (takie jak łechtaczki – obrzezanie dziewczynek) są uważane za część tradycyjnych przekonań i praktykowane jako rytuał przejścia w kobietę lub sposób utrzymania zdrowego umysłu. Operacje odbywają się w większości przypadków w niehigienicznych warunkach, bez środków znieczulających. Tego rodzaju działania prowadzone są jeszcze w Azji, takich krajach jak Indie, Indonezja, Malezja i Sri Lanca, w Afryce.

Niewolnictwo handel i prostytucja. Agencja McCann Erickson z Belgii, po prostu pokazuje, jak kobiety są często zniewalane, w zależności od ich pracy.

50000 kobiet jest sprzedawane co roku do pracy w przemyśle pornograficznym. Niewolnictwo musi być zniesione jeszcze raz.

Przeważająca liczba przypadków przemocy wobec kobiet występuje, ponieważ nie ma zgody w rodzinie. Jest to przemoc fizyczna, seksualna czy psychiczna. Przemoc nie zawsze widać. Skutki przemocy w rodzinie nie są widoczne na wszystkich, bo są ukryte przed wzrokiem ciekawskich przed strachem i wstydem. Ale szansa, by ją rozpoznać jest duża.

Pozarządowe Centrum informacji i koordynacji pomocy ofiarom przemocy, która została założona w 2002 roku w Niemczech, swoją bezinteresowną działalność prowadzi z darowizn od osób fizycznych. Ich plakaty wzywają kobiety aby nie milczały o tych zbrodniach i zgłaszały wszystko do odpowiednich organizacji, gdzie będą mogły otrzymać pomoc i wsparcie.

Portugalska organizacja publiczna APAV przedstawiła kampanię społeczną przeciwko przemocy domowej, która slogan przekaz brzmiał: Ślady przemocy na ciele kobiety – to nie jest modne.

Reklama społeczna przeciwko przemocy domowej marki Benetton pod hasłem „Brutalne kolory przemocy”

JWT (Lizbona) uważa, że tak właśnie wyglądają wnętrza domów oczami kobiet będących ofiarami przemocy domowej. Seria tych plakatów ukazała się 25 listopada na – Międzynarodowy Dzień Eliminacji Przemocy wobec Kobiet.

We Frankfurcie, użyto interesującej darmowej metody w celach zwrócenia uwagi na problem: kobietom rozdawano tysiące „partyzanckich” puderniczek jako część kampanii społecznej przeciwko przemocy. Dla kobiet, które są ofiarami przemocy seksualnej i domowej, proszek często staje się środkiem do ukrycia nie tylko kolejnego podbitego oka, ale również bardzo przykrej rzeczywistość. Rozdano tysiące puderniczek, po których otworzeniu widniał wizerunek kobiety z podbitym okiem oraz numer infolinii telefonicznej gdzie można zwrócić się o pomoc.

Według statystyk, co godzinę, jakaś kobieta zostaje pobita przez swojego partnera. Jedna z agencji, przedstawiła tę statystykę na swoim plakacie. Reklama wzywa pomocy, aby zatrzymać tę przerażającą tendencję dzwoniąc pod numer telefonu pokazany na grafice.