Przemoc wobec kobiet – reklamy społeczne

Co  trzecia kobieta na świecie przynajmniej raz w życiu była bita, zmuszana do seksu, lub w inny sposób wykorzystywana w swoim życiu. Problem jest potęgowany przez fakt, że dla większości płci pięknej, przemoc wobec nich – to kwestia tabu, nie poruszana z nikim, haniebny fakt życia. Zadaniem społecznych kampanii marketingowych jest – ujawnić istniejący problem, przemocy wobec kobiet i zaszczepić u kobiet narażonych na przemoc, nadzieję, że istnieje rozwiązanie.

Plakat spoeczny
Okaleczanie genitaliów

W wielu krajach, okaleczanie żeńskich narządów płciowych (takie jak łechtaczki – obrzezanie dziewczynek) są uważane za część tradycyjnych przekonań i praktykowane jako rytuał przejścia w kobietę lub sposób utrzymania zdrowego umysłu. Operacje odbywają się w większości przypadków w niehigienicznych warunkach, bez środków znieczulających. Tego rodzaju działania prowadzone są jeszcze w Azji, takich krajach jak Indie, Indonezja, Malezja i Sri Lanca, w Afryce.

sexual attraction

 

Wykorzystywanie w pracy
Niewolnicza praca

Niewolnictwo handel i prostytucja. Agencja McCann Erickson z Belgii, po prostu pokazuje, jak kobiety są często zniewalane, w zależności od ich pracy.

 

Zniewolenie kobiet
Kajdany

50000 kobiet jest sprzedawane co roku do pracy w przemyśle pornograficznym. Niewolnictwo musi być zniesione jeszcze raz.

 

Przeciw przemocy
Przemoc w domu

Przeważająca liczba przypadków przemocy wobec kobiet występuje, ponieważ nie ma zgody w rodzinie. Jest to przemoc fizyczna, seksualna czy psychiczna. Przemoc nie zawsze widać. Skutki przemocy w rodzinie nie są widoczne na wszystkich, bo są ukryte przed wzrokiem ciekawskich przed strachem i wstydem. Ale szansa, by ją rozpoznać jest duża.

 

Akcja społeczna
Stop przemocy

Pozarządowe Centrum informacji i koordynacji pomocy ofiarom przemocy, która została założona w 2002 roku w Niemczech, swoją bezinteresowną działalność prowadzi z darowizn od osób fizycznych. Ich plakaty wzywają kobiety aby nie milczały o tych zbrodniach i zgłaszały wszystko do odpowiednich organizacji, gdzie będą mogły otrzymać pomoc i wsparcie.

 

Siniak na boku
Siniaki

Portugalska organizacja publiczna APAV przedstawiła kampanię społeczną przeciwko przemocy domowej, która slogan przekaz brzmiał: Ślady przemocy na ciele kobiety – to nie jest modne.

 

Kampania przeciwko biciu kobiet
Kampania społeczna firmy odzieżowej

Reklama społeczna przeciwko przemocy domowej marki Benetton pod hasłem „Brutalne kolory przemocy”

 

Pomieszczenie
Jeden z plakatów

JWT (Lizbona) uważa, że tak właśnie wyglądają wnętrza domów oczami kobiet będących ofiarami przemocy domowej. Seria tych plakatów ukazała się 25 listopada na – Międzynarodowy Dzień Eliminacji Przemocy wobec Kobiet.

 

Zdjęcie puderniczki
Puderniczka

We Frankfurcie, użyto interesującej darmowej metody w celach zwrócenia uwagi na problem: kobietom rozdawano tysiące „partyzanckich” puderniczek jako część kampanii społecznej przeciwko przemocy. Dla kobiet, które są ofiarami przemocy seksualnej i domowej, proszek często staje się środkiem do ukrycia nie tylko kolejnego podbitego oka, ale również bardzo przykrej rzeczywistość. Rozdano tysiące puderniczek, po których otworzeniu widniał wizerunek kobiety z podbitym okiem oraz numer infolinii telefonicznej gdzie można zwrócić się o pomoc.

 

Plakat z zegarem
Zegar

Według statystyk, co godzinę, jakaś kobieta zostaje pobita przez swojego partnera. Jedna z agencji, przedstawiła tę statystykę na swoim plakacie. Reklama wzywa pomocy, aby zatrzymać tę przerażającą tendencję dzwoniąc pod numer telefonu pokazany na grafice.

 

 

loading...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

code