Co trzecia kobieta na świecie przynajmniej raz w życiu była bita, zmuszana do seksu, lub w inny sposób wykorzystywana w swoim życiu. Problem jest potęgowany przez fakt, że dla większości płci pięknej, przemoc wobec nich – to kwestia tabu, nie poruszana z nikim, haniebny fakt życia. Zadaniem społecznych kampanii marketingowych jest – ujawnić istniejący problem, przemocy wobec kobiet i zaszczepić u kobiet narażonych na przemoc, nadzieję, że istnieje rozwiązanie.
![Plakat spoeczny](http://9v9.pl/wp-content/uploads/2017/04/sprzeciw-okaleczaniu-kobiet.jpg)
W wielu krajach, okaleczanie żeńskich narządów płciowych (takie jak łechtaczki – obrzezanie dziewczynek) są uważane za część tradycyjnych przekonań i praktykowane jako rytuał przejścia w kobietę lub sposób utrzymania zdrowego umysłu. Operacje odbywają się w większości przypadków w niehigienicznych warunkach, bez środków znieczulających. Tego rodzaju działania prowadzone są jeszcze w Azji, takich krajach jak Indie, Indonezja, Malezja i Sri Lanca, w Afryce.
![Wykorzystywanie w pracy](http://9v9.pl/wp-content/uploads/2017/04/niewolnictwo-kobiet.jpg)
Niewolnictwo handel i prostytucja. Agencja McCann Erickson z Belgii, po prostu pokazuje, jak kobiety są często zniewalane, w zależności od ich pracy.
![Zniewolenie kobiet](http://9v9.pl/wp-content/uploads/2017/04/niewolnictwo-seksualne.jpg)
50000 kobiet jest sprzedawane co roku do pracy w przemyśle pornograficznym. Niewolnictwo musi być zniesione jeszcze raz.
![Przeciw przemocy](http://9v9.pl/wp-content/uploads/2017/04/przemoc-domowa.jpg)
Przeważająca liczba przypadków przemocy wobec kobiet występuje, ponieważ nie ma zgody w rodzinie. Jest to przemoc fizyczna, seksualna czy psychiczna. Przemoc nie zawsze widać. Skutki przemocy w rodzinie nie są widoczne na wszystkich, bo są ukryte przed wzrokiem ciekawskich przed strachem i wstydem. Ale szansa, by ją rozpoznać jest duża.
![Akcja społeczna](http://9v9.pl/wp-content/uploads/2017/04/pomoc-dla-kobiet.jpg)
Pozarządowe Centrum informacji i koordynacji pomocy ofiarom przemocy, która została założona w 2002 roku w Niemczech, swoją bezinteresowną działalność prowadzi z darowizn od osób fizycznych. Ich plakaty wzywają kobiety aby nie milczały o tych zbrodniach i zgłaszały wszystko do odpowiednich organizacji, gdzie będą mogły otrzymać pomoc i wsparcie.
![Siniak na boku](http://9v9.pl/wp-content/uploads/2017/04/kampania-spoleczna.jpg)
Portugalska organizacja publiczna APAV przedstawiła kampanię społeczną przeciwko przemocy domowej, która slogan przekaz brzmiał: Ślady przemocy na ciele kobiety – to nie jest modne.
![Kampania przeciwko biciu kobiet](http://9v9.pl/wp-content/uploads/2017/04/kampania-spoleczna-b.jpg)
Reklama społeczna przeciwko przemocy domowej marki Benetton pod hasłem „Brutalne kolory przemocy”
![Pomieszczenie](http://9v9.pl/wp-content/uploads/2017/04/prawa-kobiet-pomieszczenie.jpg)
JWT (Lizbona) uważa, że tak właśnie wyglądają wnętrza domów oczami kobiet będących ofiarami przemocy domowej. Seria tych plakatów ukazała się 25 listopada na – Międzynarodowy Dzień Eliminacji Przemocy wobec Kobiet.
![Zdjęcie puderniczki](http://9v9.pl/wp-content/uploads/2017/04/prawa-kobiet-puderniczka.jpg)
We Frankfurcie, użyto interesującej darmowej metody w celach zwrócenia uwagi na problem: kobietom rozdawano tysiące „partyzanckich” puderniczek jako część kampanii społecznej przeciwko przemocy. Dla kobiet, które są ofiarami przemocy seksualnej i domowej, proszek często staje się środkiem do ukrycia nie tylko kolejnego podbitego oka, ale również bardzo przykrej rzeczywistość. Rozdano tysiące puderniczek, po których otworzeniu widniał wizerunek kobiety z podbitym okiem oraz numer infolinii telefonicznej gdzie można zwrócić się o pomoc.
![Plakat z zegarem](http://9v9.pl/wp-content/uploads/2017/04/prawa-kobiet-zegar.jpg)
Według statystyk, co godzinę, jakaś kobieta zostaje pobita przez swojego partnera. Jedna z agencji, przedstawiła tę statystykę na swoim plakacie. Reklama wzywa pomocy, aby zatrzymać tę przerażającą tendencję dzwoniąc pod numer telefonu pokazany na grafice.